TerugDownload dit volledige album (Flickr)

3KA Bezoek

We begonnen deze ochtend onze schoolweek met een flinke wandeling naar de bibliotheek van Lochristi. We werden daar verwacht voor een rondleiding en een leuk verhaal. Juf Madelief stond ons al op te wachten samen met de boekenbeer. Die had een doosje bij met allerlei afspraken die we moeten hanteren in de bib. De kinderen konden zich in heel wat afspraken herkennen want ze verschillen niet zo heel veel met de “boekenhoek – afspraken” in de klas. Via een “verrekijkerboek” gingen we naar de verschillende afdelingen: babyboekjes, peuterboeken, prentenboeken, leesboeken, enz. Ook de boeken voor de grote mensen bekeken we van dichtbij. Maar de dikte van die boeken en de vele lettertjes deden ons algauw beslissen om terug te keren naar de prentenboeken. We kozen er allemaal één uit en mochten zelf ons boekje scannen en zo konden we ze uitlenen! Onze voormiddag in de bib werd afgerond met een actief verhaal van een gele stip. Het was een heel grappig boek dat we  gerust nog wel eens willen horen en dus belandde dit boek ook in de zak met onze boekenbuit. Nadien maakten we ons klaar om terug naar school te wandelen en dat was deze keer een heel stuk lastiger want we hadden heel wat zware zakken vol boeken te dragen. Maar het kijkplezier in onze boekenhoek zal heel groot zijn! Bedankt, juf Madelief!

Download dit volledige album (Flickr)